강아지가 당신을 정말 믿는다면 가능한 놀라운 일 ㅣMarvelous Thing Happened With Trust Between Dogs And Owner


Rice is rice..
Bori is bori.. (Bori means barley in Korean) Among them I’m.. Bori Regardless of the place
Regardless of the time “Wait here~” Just need that one phrase and.. I wait..♡ But when are you comin’ back…? Bori..! Yes~ Pls go on It’s Sis!! Oh well done haha Mom : When our Bori first came, she overflowed with so much energy.. Actually that’s why she got given up on Her separation anxiety was so severe that her claws could’ve fallen out from scratching the door.. Since she was abandoned once… Teary 3 years ago.. Due to her wound from being abandoned by her prior owner Bori didn’t want to be apart even for a moment.. At first, she had started to give me her trust. When she can’t see me, she gets anxious so.. To give her the trust that I’ll definitely come back even after disappearing.. I trust you ♡ With such trust, Precious memoreis with Bori could be created That doggo Bori..♡ (A very satisfied expression) What I’m very curious about is whether Bori gets anxious, gets stressed again when she’s waiting.. I want to know better. We’ll tell you. ※Gauging Bori’s usual level of anxiety※ Wait~ ※Gauging Bori’s level of anxiety after being told ‘Wait’※ Can see, can see.. Can hear, can hear.. Specialist : (Bori’s) anxiety score is exceptionally low. So even when executing the performance, she’s following the ‘Wait’ command stably and well. 88.4
Usual level of anxiety 71.3
Anxiety level when Bori was told to wait I learned that (Bori) has a very high level of trust towards me I think it’s good hahaha Cutie, cutie The first ‘Which Which Dog Does Well’ Confidence begins with da face Don’t judge a doggo by size.. (Piggybacked keke) All kinds of players have entered Even that rain is blessing us We’ll begin the contest! Judge : When you see here now, after having the dog cross over the yellow line and telling the dog to wait.. When (the guardian) goes over that white line, we’ll begin timing from that moment. After everyone goes one by one, the doggo who waits the longest!! We’ll pick 1st, 2nd and 3rd place First~ Binoo! Fighting! Wait Two step Small doggo is also going~ What’s happening ;( Ggobi! Wait!! Be-gin! Ggobi, waittt! W A I T T T T T P L S (Thought comedian Heo Kyung-Hwan had come keke) Oh~ Wait!! kekekekekekekekekekekekekekekekekekekekekekekekeke This doggo is not able to understand the contest keke Keke good job good job Wait Bonggu Watch carefully
rookies.. Stayed seated for quite a long time.. O wow.. Let’s stop here today.. Wait Mary (He told me to wait.) Is she a stone or what.. Hah.. She’s doing so well.. Wait! Yes (Mary wanna stop now.) Oh you did great! Muah Whew.. I don’t think she could do it haha.. Why? Just.. cuz they’re all so good.. hahahaha I’m.. nervous Bori~~ I can do it Wait~ Just as you had always done.. Just like your usual capability.. (A bit nervous) A lot nervous Suddenly! To subscribers, sorry..! I’m sorry, sis.. You did well! It’s okay, You did well♡ Lots of love I’ll announce the results~ Judge 2 : 3rd place of ‘Which Which Dog Does Well!’ Is Bori with 1 minute and 12 seconds~ 3rd place: Bori 2nd place: Bonggu 1st place: Mary I think I need to build a bit more trust and communion (with Bori) in the future haha Huh..?

100 thoughts on “강아지가 당신을 정말 믿는다면 가능한 놀라운 일 ㅣMarvelous Thing Happened With Trust Between Dogs And Owner

  1. 아 진짜 왤케 사랑스럽지 대회가 너무 귀엽잖아요ㅠㅠㅠㅠ 애니멀봐 정말 사랑합니다
    내 최애방송

  2. 파양한 걸로 버렸다는 표현은 좀 그렇다 우리집도 최근에 파양보냈는데 정말 고민하고 결정했다 파양비도 많이 들었고 어쩔 수 없이 파양보낸 사람들도 있으니 버렸다는 말은 조금 지나치다

  3. 언니넘차카시다 아 눙물나와 애니멀바팀은 주말도 일하시나요? 사장님 보너스 많이 주세용 애니멀바팀 만ㅅㅔ

  4. 사연을 듣고 지하철에서 눈물이 핑 돌았네요
    주인분 너무 너무 착하고 예쁘세요
    보리를 사랑으로 길러주셔서 고마워용

  5. 보리도 보리언니님도 너무너무 예쁘네요 따뜻하게 잘 봤습니다 항상 행복하세요 보리야 넌1등이야 최고!!~~^^

  6. 댕댕이는 사랑입니다~~♥
    넘 귀여워서 "기다려" 라고 말하고 다시 반려견에게 다가가 뽀뽀해줄듯~~~

  7. ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ구독자들아미안햌ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ너무귀여웤ㅋㅋㅋㅋ 감기때매 몸안좋아죽겠는데 핵빵터짐ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ 미쳨ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  8. I wonder if Bori stopped waiting because the owner was really nervous, and Bori could tell, so he was like "Oh, my owner is nervous, I need to go and support her!", a dog's emotions and behaviour can be greatly affected by the owner's own feelings after all. I wonder if Bori would have waited had his owner not been nervous, like if she'd been calm and confident whether Bori would have sat and waited until she called him. I'm not an expert on dog or even animal behaviour by any stretch of course, I'm just basing this off dog info I've gathered over the years of wanting my own dog, and it makes me curious whether or not the emotion played a big part in the results here, of course there is also how well each owner actually trained their dogs and their dog's individual personalities would play some part too, so I do wonder whether it was emotion or just Bori not really understanding what was going on. Bori is a very good boye though, well trained, and very loyal, I hope the two have many happy years together!

  9. 이궁 진짜 기특하고 예뻐요 ㅠㅠ 믿음을 주기 위해 인내했던 시간들과 주인의 마음, 강아지의 사랑이 너무 감동스럽네요

  10. 모니터 속 보리 쓰담쓰담 해주고 싶어서 애꿎은 모니터 쓰담쓰담 했더요.. 보리 귀여워~ 잘했어! 앞으로도 믿어요~

  11. 보리 처음에 뉴스기사만 보구 재밌다고만 생각했는데 그런 사연이 있을 줄이야 주인분 대단하네요 ㅎㅎ ??

  12. 지인이 기다리라하고 간편 은행업무보고 나갔다가 임신한 슈나우저 애 잊어버린 기억이 ㅠㅠ..얼마나 찾아헤맸는지..cctv에 어떤 아주머니가 안고 도망치듯 가버린모습 찍혔는데 못찾음. 순식간에 일어날수도 있는일이예요. 조심해요

  13. 주인님 너무 착한거신디요 ㅠㅠㅠㅠㅠ 보리생각만해도 울컥하는거보고 같이 울컥한것인데요 ㅠㅠ

  14. 와씨 쌀은 쌀이요 보리는 보리로다???ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  15. ㅋㅋㅋㅋ썸네일 얼굴왜그래ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ표정에 치여서 들어왔다ㅠㅜㅜㅜ이눔아ㅠㅠㅠㅠㅠㅠ귀여워라 ㅠㅠㅠ

  16. 저렇게 믿음이 강한 아이들을 기다리라고 해놓고 유기하고 가니 문제죠~ 보리가 좋은 가족 만나서 정말 다행이네요~^^
    아가들아 모두 잘했어~

  17. 구독자들미안햌ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ빵터짐ㅋㅋㅋ 보리랑 주인분 행복하개!!!♡♡♡

  18. 피디님도 잘했어 하는거귀욤 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  19. 12년 넘게 펫시터를 하고 있습니다.
    초코푸들 키우려는 분들 꼭 참고하세요.
    초코푸들은 1~2살 때까지는 포메나 말티즈보다 훨씬훨씬 귀엽습니다. 1~2살 전까지의 외모는 초코푸들 따라잡을 귀염둥이는 없어요.
    그래서 많이들 키웁니다. 실제 제가 아는 애견샵 사장님도 초코푸들이 가장 많이 팔린다고 해요.

    그런데 초코푸들은 2살만 넘어가면 코가 길어지고 다리도 길어지고 몸통도 길어지면서 다소 귀여움이 많이 줄어듭니다.
    가장 외모 변화가 많은 소형견 중 하나가 초코푸들이에요. 그래서 푸들은 버려지는 강아지 중 3위로 많이 버려지는 견종입니다.
    (가장 많이 버려지는 강아지 1위가 말티즈인데 말티즈가 병에 잘 걸려요. 그래서 치료비 아끼려고 병 걸린 말티즈를 버리는 경우가 많습니다.)
    실제로 저한테 자주 맡겨지는 강아지 8마리 중 3마리가 초코푸들이고 이 3마리 모두 유기견 출신이에요.

    무엇보다 초코푸들의 최대 단점(?)은 에너지가 엄청 넘쳐나요. 정말 미칠 정도입니다. 무한동력을 가진 느낌이랄까.
    산책 나가면 사람을 질질 끌고 다닐 정도고 고집이 엄청나게 세서 자기 원하는 곳으로 가려는 습성이 강합니다.
    게다가 속도가 엄청 빨라서 산책줄을 잠시 풀어주면 무슨 총알 날아가듯 날아갑니다.
    집에서도 계속 공을 물어옵니다. 몇시간이고 물어와요. 잠시도 쉬지 않습니다.

    그 다음 단점은 초코푸들 대부분이 집에서 배변을 안한다는겁니다. 집에서는 터질 때까지 참아요. 밖에서만 볼일을 봐요.
    제가 그동안 맡았던 초코푸들이 6~7마리 정도인데 전부 다 집에서는 배변을 안합니다. 방광 터질 때까지 참습니다.
    우리 집에서만 그러는 줄 알았는데 견주님 집에서도 배변을 거의 안한다고 합니다.
    그래서 초코푸들은 하루에 3번 이상 짧게라도 산책을 나가줘야해요.
    집에서 싸게 하려고 일부러 안나갔는데 거의 18시간동안 배변을 참다가 거실에서 폭탄 터져버렸습니다.
    마치 거실에 똥 폭탄을 던진듯 똥 파편이 여기저기 다 퍼져버렸어요.
    소변도 12시간 넘게 참다가 침대 위에서 맥주 1000cc를 부은 것처럼 오줌 한강을 만들어버렸습니다. 50만원짜리 매트리스 결국 버렸어요.ㅠㅠ
    (그 후로 강아지 맡을 때는 무조건 방수커버 끼웁니다.)
    즉, 하루에 최소 3번 이상 매일매일 산책 가능한 사람, 또는 잔디가 깔린 넓은 마당이 있는 집에서 키우는게 좋습니다.
    일반 아파트나 빌라에서는 비추입니다.

    또 하나의 단점은 찌질미. 푸들은 견종 중에서 가장 똑똑한 견종입니다. 진돗개나 셰퍼드보다 아이큐가 높아요.
    그래서인지 분위기 파악을 엄청 잘 하고 사람 눈치를 많이 보며 자기 주장이 강하고 고집이 셉니다. 엄청 예민하기도 하구요.
    이건 키워보면 무슨 말인지 알 수 있습니다. 엄청 피해주의적인 모습도 많이 보입니다.

    그 외 단점은, 초코푸들은 입냄새가 심합니다. 그리고 걸어가면서 대변을 보기 때문에 배변판에 볼일을 보더라도 배변판 밖에까지 쌀 수 있어요.

    물론 예외적인 초코푸들도 많겠지만 말이죠. 제가 맡았던 초코푸들들은 다 저랬습니다.

    그래서 초코푸들은 맡지 않으려고 했는데 견주님들이 자기 애(초코푸들)를 맡아주는 펫시터가 거의 없고
    애견카페에 맡기면 엄청 상태가 안좋아져서 맡길 곳이 저 밖에 없다고 하소연을 하셔서ㅠㅠ 조건부로 맡아드리고 있어요.

    그렇게 저와 가장 인연을 오래 맺은 초코푸들이 2살에 맡겨져서 지금 8살입니다.
    저랑 엄청 친해졌고 저희 동네에만 와도 애가 좋아서 흥분하고 현관문 빨리 열라고 벅벅 긁어댑니다.ㅋㅋ
    그래도 집에서 절대 배변을 안해요.ㅠㅠ

    초코푸들 어쩌다 한번씩 맡으면 좋은데, 키우는건 진짜 고민 많이 하셔야합니다.
    애기 때 모습이 정말 천사같아요. 커피색 천사. 하지만 크게 역변한다는거. 물론 성견 초코푸들도 충분히 귀엽고 댕청미도 쩝니다.
    하지만 아기 때 모습이 너무너무 귀여워서 성견 초코푸들을 보면 마음이 식을 수 있어요.

    초코푸들 키우시려면, 초코푸들 애기 때 모습만 보지말고 성견 초코푸들 모습을 많이 접하세요.
    그리고 365일 매일매일 하루 3번 이상 산책 가능한지 스스로에게 백번 천번 물어보고
    넘치는 에너지를 소비시킬 정도로 강력한 운동을 시킬 자신이 있는지도 생각하세요.
    초코푸들은 여름 기준 하루 1시간 이상 전속력 달리기 시켜야하고 겨울에는 2시간 이상 시켜야 만족해합니다.

    초코푸들 키우실 때 고민 많이 하세요.

  20. لماذا لم تقل لها اول ما وقفت الكلبه انتظري مره اخرى !
    مثل ما حصل مع الذي قبلها !؟

  21. Please DONT abandon him with word WAIT it just break my heart
    When the phrase "only one word, i wait you" i just crying ?
    Please be with him til the end
    Pleaseeeee ?
    My eyes tearing because of Bori and you, Bori's owner

  22. I must say, I’m very proud of Bori? performance in this contest… and to the rest of the doggie participant they too are awesome and they are amazing too
    Bori ? Saranghaeyo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *